Home » bedrijfsdiensten » De geschiedenis van de krant

De geschiedenis van de krant

Transport

Transportbedrijf Breda is misschien wel het belangrijkste concept in bedrijfsbeheer. – Thomasjoy respondenten

Vanaf het allereerste begin van de geschiedenis van het bedrijfsleven zijn vervoer en handel van groot belang geweest. Het is letterlijk rechtstreeks ten goede gekomen aan de mensen, de bedrijven en de economie.

Vroeger verstond men onder vervoer het verplaatsen van goederen van plaats naar plaats. Goederen kunnen alleen worden vervoerd door mensen (die het instinct van schapen of runderen volgen!) of door dieren (die het instinct van schapen of runderen volgen!) of door machines (die het paard volgen).

vroegere machines speciaal werden gebouwd voor het vervoer en niet voor andere doeleinden, maar toch is het concept van vervoer als “machines” hetzelfde gebleven. In deze tekst zal ik mij voornamelijk richten op het vervoer van mensen, omdat dit een zeer belangrijk concept is in het bedrijfsleven.

Vanaf de vroege uitvinding van het wiel werd het concept van menselijke beweging opgevat als het optillen, slepen of rollen van voorwerpen (de rest van het lichaam werd alleen gedragen) van plaats naar plaats. Door de vooruitgang van de technologie en de automatisering is dit veranderd in het concept van vervoer als de verplaatsing van energie van de ene plaats naar de andere.

Vanaf het begin van de stoommachine was het transportconcept gebaseerd op behoeften. Goederen of materialen, die een niet-pijlende taak waren, werden in de stoommachine gebracht/gemanoeuvreerd (als een menselijk of dierlijk lichaam) waar het rond een buis (of pijp) werd gedragen. Deze vervoerde allerlei soorten materiaal (als teleoven die aan elk uiteinde waren vastgehaakt en een versterkt frame/resonantiesecties boden) of mensen.

Tegen het begin van de 20e eeuw, na de uitvinding van moderne gemakkelijk te hanteren en te vervoeren machines, en als gevolg van de vooruitgang in de technologie, was het transportconcept gebaseerd op mechanische energieoverdracht. Na verloop van tijd, aangezien het meeste vervoer mechanisch was, verschoof het concept/idee van de menselijke verplaatsing naar de overdracht van elektrische energie.

Na de uitvinding van de elektromotoren kon elektrische energie gemakkelijk van bron naar bestemming worden getransporteerd. Mechanische energie en natuurlijke energie werden van bron naar bestemming getransporteerd door middel van mechanisch transport, en waren beperkt, zo niet volledig onpraktisch, als elektrische kracht.

Maar het was het gebruik in krachtoverbrenging dat een revolutie veroorzaakte. Vermogen werd ook toegepast op alle niet-mechanische elementen van het vervoer, zoals bij voorbeeld déj stopzetting op spoorwagons, uitzonderingen gebaseerd op de Wet oAF, of het kon worden gebruikt inRadio en Televisie, zolang die maar gebaseerd waren op Radio-energie transmissie?

De explosie van….

Stroom �

Enkele jaren geleden had het boekverdeelhuis enkele elektrische generatoren die het gebruikte voor de distributiecontrole van boeken. Andere boekopslagplaatsen gebruikten generatoren voor de elektriciteitsdistributie en de levering van boeken, onder een gecentraliseerde controle van de boekenteleenheid op één plaats.

Energie kon gemakkelijk worden doorgevoerd om elektriciteit op te wekken. Aangezien brandstof een niet-milieuvriendelijke hulpbron is, leverde dit de doorvoer voordelen op van de energietransmissie zelf.

Op dit punt was de enige vraag of de economie baat had bij een efficiënt gebruik van elektriciteit en het antwoord was volmondig ja. In feite stelde de stroomvoorziening een paar bedrijven in staat er niet alleen van te profiteren, maar ook om multi-miljonair te worden in dit deel van de rest van de wereld dat het zonder kernenergie moest stellen.

Het werken met economisch geproduceerde energie, gevolgd door het elektrisch vervoer van dimensionale opslag, d.w.z. boeken van bron naar bestemming, gaf enorme voordelen aan alle onderdelen van het systeem.

Afdrukken

De Society for Newspaper Protection, een uitgeverij van tijdschriften, drukte boeken in kleine Laurie-negatieven. Aan de hand van de negatieven van de door kleerhangers gebonden en met de hand verpakte boeken (het boek, zelf in een klein kartonnen blikken doosje, en de glazen boekomslag, alles in originele staat), werden deze verhalen in boekhandels in alle grote Europese landen tentoongesteld en later gepubliceerd in de september/oktobernummers van Dstone’s magazine (het magazine verscheen op 19/26/49 toen het origineel voor het laatst was gedrukt).

Het bedrijf:

Een foto:

De kantoren van de onderneming in Amsterdam beschikken over twee leeszalen met een totale ontspanningsruimte van 5.000 sq_ft/100m2.

De privé-ruimte voor fotokopieerapparaten wordt gekenmerkt door een witte polytheen “kooi” met stalen bevestigingen en een plastic blad met kartonnen bevestigingen. Terwijl het grootste gedeelte van de hoofdruimte voor de klanten van Lone is bestemd, heeft de tweede “kooi” een achterplaats ingenomen. Hierin bevinden zich de hoofdframes (waarin het graveren van de kranten gebeurt), een fundering in beton en een witte polytheen “kooi” van karton, verbonden met een betonnen muur.

De privé fotokopieerruimte is gebruikt voor alle soorten drukwerk ( omslag en platte pagina’s) .

Het uitgeverswerk wordt aangekleed met een drapeermachine die een doorzichtig plastic omslag over de boeken maakt.

Lees meer:

Transport Brabant

Pakketservice

Breda transport

Sneltransport


Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *