Home » Uncategorized » Hoe schrijf je een correcte juridische brief en krijg je de beste resultaten

Hoe schrijf je een correcte juridische brief en krijg je de beste resultaten

Juridisch advies

Tegenwoordig schrijven veel mensen een brief om iets te krijgen wat ze willen of om iemand te laten weten wat hen bezighoudt. Maar wat als je geen brief zou mogen schrijven? Hoe zou u dan uw punt op de meest effectieve manier overbrengen? Een Juridisch advies brief is precies dat: een geschreven communicatie bestemd voor een officiële ontvanger (zoals een advocaat) die is opgemaakt volgens specifieke regels en richtlijnen. Het is niet iets wat je ter plekke verzint; in plaats daarvan vereist het zorgvuldige planning en schrijven dat specifieke richtlijnen volgt. Deze regels en richtlijnen worden over het algemeen uiteengezet door een derde partij organisatie genaamd de Legal Correspondence school of law. Hieronder nemen we u mee door enkele van de meest voorkomende fouten die mensen maken bij het schrijven van juridische brieven en hoe ze te vermijden.

De brief zegt niet wat je wilt dat er staat

Er zijn veel situaties waarin het schrijven van een juridische brief gepast is. Als u bijvoorbeeld een restaurant bezit en u wilt uw personeel laten weten dat u de deuren voorgoed sluit, is het een goed idee om een juridische brief te schrijven. Veel mensen maken echter de fout de brief te schrijven en hem dan verloren te laten gaan in de post. Dit kan een grote teleurstelling zijn, omdat ze niet de informatie die ze wilden in de eerste plaats te krijgen. Dus, voordat u begint met het schrijven van een juridische brief, zorg ervoor dat je precies weet wat je wilt zeggen.

Je brief is handgeschreven

Je kunt niet zomaar de telefoon pakken en iemand bellen. In plaats daarvan moet u een brief schrijven. Dit betekent dat alle correspondentie die je moet schrijven hoogstwaarschijnlijk handgeschreven zal zijn. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn: je hebt het te druk, je maakt je zorgen over de leesbaarheid, of je bent niet zo goed in schrijven. Als u niet zeker weet hoe u een juridische brief moet schrijven, is er een kans dat u een professional kunt inhuren om er een voor u te schrijven. Als u zich echter niet op uw gemak voelt om een professional in te huren, is er een kans dat u de klus toch met redelijke nauwkeurigheid en efficiëntie kunt klaren.

Je gebruikt te veel uitroeptekens

Uitroeptekens zijn een teken van opwinding. Ze zijn bedoeld om te worden gebruikt wanneer u enthousiast bent over iets. Maar in juridische brieven worden uitroeptekens meestal gebruikt om de aandacht te vestigen op jezelf en je situatie. Je moet dus voorzichtig zijn met het aantal uitroeptekens dat je gebruikt. Een juridische brief mag niet meer dan 100 woorden bevatten, maar je mag de regels breken en meer gebruiken als je dat wilt. Hoewel het zelden een goed idee is om te veel uitroeptekens te gebruiken, zijn er enkele situaties waarin je dat wel wilt. U wilt bijvoorbeeld de aandacht van de advocaat van de ontvanger vestigen op het feit dat u aanstaande maandag een zeer belangrijke vergadering heeft. In dat geval kunt u uitroepteken-rijke taal gebruiken om hen te laten weten dat ze daar moeten zijn.

Je eindigt je brief met een playoff basketbal verwijzing

Dit is waarschijnlijk de meest gemaakte fout bij het schrijven van een juridische brief. Je moet voorzichtig zijn met deze, dat wel. In de kern is de fout de lezer een bepaald gevoel te geven over iets (bv. “wij zijn [x] en we zijn aan het winnen”) terwijl je eigenlijk het tegenovergestelde wilt overbrengen (bv. “jullie zijn [x] en jullie zijn aan het verliezen”). Vermijd dus het gebruik van sportmetaforen in uw juridische brieven en houd ze zo veel mogelijk op uw punt gericht.

U gebruikt de verkeerde grammaticaregels

Zoals je misschien hebt begrepen uit de lijst met fouten hierboven, zijn er nogal wat grammaticaregels waar je je bewust van moet zijn als je een juridische brief schrijft. In juridische brieven gebruik je bijvoorbeeld geen spaties (“…”). In plaats daarvan moet je punten gebruiken (“. . .”). Je gebruikt ook geen aanhalingstekens (“. . .”) in juridische brieven. Gebruik in plaats daarvan aanhalingstekens (“. . .”). Gebruik ook geen apostrofs (“. . .”) in juridische brieven. In plaats daarvan moet u aanhalingstekens gebruiken (“. . .”).

Samenvatting

Dit zijn maar een paar van de vele fouten die mensen maken bij het schrijven van juridische brieven. Er zijn er nog veel meer, dus wees voorzichtig als u schrijft. Als u deze fouten maakt, loopt u het risico dat u uw ontvanger met uw brief voor het blok zet. Bovendien kan uw brief zoekraken in de post of bij de receptionist op uw advocatenkantoor. Dus, wanneer u klaar bent om een juridische brief te schrijven, zorg er dan voor dat u weet wat u doet en dat u het in één keer goed doet.


Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.