Home » bedrijfsdiensten » Kledingwinkel

Kledingwinkel

Kledingwinkel:

Een kledingwinkel is gewoonlijk een groot gebouw dat kleding van veel verschillende soorten bevat. De meeste kledingwinkels zijn te vinden in winkelcentra. In een kledingzaak wordt het artikel dat u wilt kopen vooraan in de meeste displays verkocht. Mensen kunnen naar binnen lopen en het artikel tot zich nemen en het kopen. Niet alle kledingwinkels hebben echter dit gemak van het uitstallen van artikelen en het verplaatsen van artikelen in krappe ruimtes.

Kledingwinkels hebben meestal een tot drie rijen met artikelen op elk niveau. In een typische winkel is het eerste niveau waar de klanten binnen moeten lopen en een artikel moeten kopen aan de toonbank (een kassier genoemd), soms is het tweede of derde niveau waar de koopwaar wordt geparkeerd. Dit worden detailhandelszaken per eenheid genoemd.

Een ander kenmerk van een kledingwinkel is dat bijna alle artikelen die in de winkel worden verkocht niet aan de toonbank kunnen worden gekocht. In plaats daarvan is een kassa meestal waar items worden verkocht, samen met de omzetbelasting ID-nummer van het bedrijf, om het gemakkelijker maken voor de klant om door te gaan en hun aankoop te doen. Kassa’s zijn meestal te vinden aan de achterkant van de winkel.

Het centrum van de meeste kledingwinkels bevat gewoonlijk drie afdelingen: Accessoires, Kleding en Uniformen. Accessoires omvatten artikelen zoals sjaals, riemen, portemonnees, handtassen en hoeden of petten, terwijl de afdeling Kleding kleding bevat zoals broeken, rokken, blouses, topjes en jurken. Uniformen omvatten alle artikelen van een uniform, zoals hoeden, identiteitsplaatjes, sjaals en dassen.

Een kledingzaak heeft over het algemeen zowel een kledingzaak als een winkel voor fijne kleding. Een kledingzaak verkoopt artikelen van de grote merknamen zoals Tommy Hilfiger. circ Marshalls, Century 21, Laissez Faire, en The Flatiron zijn enkele voorbeelden. Een kledingzaak wordt meestal geleid door een eigenaar die verantwoordelijk is voor zowel de detailhandel- als de innamekant van het bedrijf.

In de zakelijke kant van de kledingwinkel, wordt een inventaris tracking systeem gebruikt voor het bijhouden van een inventaris van alle kleding in de winkel. Item inventaris is van cruciaal belang voor een kledingwinkel eigenaar, omdat als de consument koopt via de winkel, als er iets niet past, of als het item is niet op voorraad, deze informatie is meestal gaat om te laten zien als onderdeel van de dagelijkse omzet. Om verlies van inventaris te vermijden, is het gebruikelijk voor een kledingwinkel om een inventaris bij te houden van hun vorige voorraad om het gemakkelijker te maken met klanten te praten en om slechte artikelen af te kunnen dingen.

De grote kledingretailer H&M is een goed voorbeeld van waar het bij een kledingwinkel om draait. De website van het bedrijf geeft uitgebreide informatie over hun kleding en het bedrijf zelf. Hun focus ligt op mode en kwaliteit, met een bijzondere nadruk op hun eigen lijn van modieuze tot casual artikelen en gebruikt als relatiegeschenken. Als je bijvoorbeeld een aantal websites bekijkt, waaronder die van het bedrijf zelf, dan zie je een kledingwinkel met kenmerken die veel anders zijn dan een typische kledingwinkel. In plaats van zich te concentreren op het maximaliseren van de verkoop door middel van kortingen en uitverkoop, investeert het bedrijf in het succes van het bedrijf op lange termijn door zich te richten op strategieën die de huidige vraag van de klant voor zullen blijven op de concurrentie. In navolging van Wal-Mart zijn de uitgaven die het bedrijf doet meestal duurder, maar ze leveren het bedrijf vaak veel meer tevreden, terugkerende klanten op. Het feit dat klantentevredenheid het gewenste resultaat is, leidt vaker wel dan niet tot hogere winstmarges en een bedrijf dat in staat is deze voortdurende service aan zijn klanten te verlenen, blijft succesvol.

Lees meer:
Polo Lacoste


Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *